Verksamhetsutvecklare inom det statliga tandvårdsstödet i Åmål

- Placeringsort
- Åmål
- Diarienummer
- FK 2025/011638
Logga in och sök jobbet Öppnas i nytt fönster
Försäkringskassans område NA Tandvård utveckling inom avdelningen för Nationell tandvård, söker två verksamhetsutvecklare med inriktning mot det statliga tandvårdsstödet.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans verksamhetsidé och mål. Du har även ett ansvar att uppmärksamma verksamhetens utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter.
I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamhetens utveckling och förvaltning. I arbetet ingår att driva och medverka i utvecklingsinitiativ såväl IT-relaterade som övriga, liksom att delta i beredningar, uppföljningar, regel- och processutveckling, analysarbete och verka som förändringsledningsstöd.
I rollen som verksamhetsutvecklare kommer du att leda och stödja arbetet med att ta fram produkter och verktyg som utvecklar handläggningen av ärenden som berör enskilda och vårdgivare med fokus på att minska felaktiga utbetalningar. Det sker genom att öka automatisering och digital handläggning i tvärfunktionellt samarbete med andra avdelningar och externa parter.
Vårt utvecklingsarbete utgår från de agila principerna och metoden Scrum där vi arbetar teambaserat, med fokus på det egna ansvaret och i nära samarbete med IT och berörd verksamhet.
Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Vi söker dig som
- har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
- har mycket goda kunskaper i, och erfarenhet av att leda verksamhetsutveckling och förändringsprocesser
- har goda kunskaper i projektledning
- agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
- är strukturerad, har en god analytisk förmåga och kan snabbt sätta sig in i nya frågor
- har god förmåga att samarbeta, att skapa användbara nätverk
- har god förmåga att samarbeta, och skapa användbara nätverk
- har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
- är nytänkande och drivande av innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling.
Det är meriterande om du har
- förmånskunskap och erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde
- aktuell erfarenhet av arbete med verksamhetsutveckling
- erfarenhet av att leda och stödja förändringsarbete
- erfarenhet av agilt arbetssätt i team och agil verksamhetsutveckling
- erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Rekryteringen avser två tjänster tills vidare med tillträde den 2 juni eller enligt överenskommelse. Placeringsort är Åmål. Provanställning kan bli aktuellt. Resor förekommer i tjänsten. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Joakim Rådeström 010-111 58 09 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Denise Marica 010-113 45 12 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Annica Borg 010-117 61 32, Saco-S: Peter Moberg 010–111 79 29, Seko: Eliza Grundström 010-115 34 02.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2 juni. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.