Försäkringskassans logotyp
Logga in
Tänk på att...

Din webbläsare är av en äldre modell. Det innebär att du kanske inte kan använda alla funktioner på webbplatsen. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en nyare version.

Lediga jobb

I listan hittar du alla våra lediga jobb. Skicka din ansökan eller prenumerera på jobb så får du en avisering när det finns nya lediga tjänster. Vi söker nu utredare, handläggare, systemutvecklare, it-tekniker, chefer och jurister.

Anpassa resultatet genom att använda filteringsfunktionerna.
Lista med 0 objekt
91 lediga tjänster
20 av 91

Har du frågor?

Har du tekniska problem eller andra frågor som rör din möjlighet att skicka in en ansökan är du välkommen att kontakta HR-helpdesk, hr-fragor@forsakringskassan.se

För frågor som rör ett specifik ledigt jobb ska du kontakta den HR-specialist som finns med namn och kontaktuppgifter under rubriken ”Kontaktpersoner” i jobbannonsen.

 

Om du anser att ett anställningsbeslut är felaktigt och att du själv borde ha fått anställningen, kan du överklaga beslutet skriftligen. För att få anställningen genom att överklaga måste du kunna visa att du själv är skickligare för den aktuella anställningen än den som först fick den.

I överklagandet ska följande uppgifter finnas med:

  • vilken anställning det gäller
  • diarienummer
  • varför du anser att du borde ha fått anställningen.

Ditt överklagande sänder du till:

HR-avdelningen
Bemanning och rekrytering 1
Försäkringskassan
103 51 Stockholm

Märk ditt kuvert med ”Överklagan"

Vi sänder ditt överklagande vidare till Statens Överklagandenämnd för prövning.

För att ditt ärende ska prövas måste ditt överklagande ha kommit in till Försäkringskassan innan beslutet har vunnit laga kraft, det vill säga inom tre veckor från den dag beslutet om anställning anslogs på Försäkringskassans huvudkontors anslagstavla, vid receptionen på LM Ericssons väg 30 i Hägersten. Kontakta HR Helpdesk, telefon: 0771‑52 44 40 eller mejl hr-fragor@forsakringskassan.se om du vill få anslaget för kännedom.