Senior it-tekniker med uppdrag som Technical Account Manager i Östersund

- Placeringsort
- Flera orter
- Diarienummer
- FK 2025/011698
Logga in och sök jobbet Öppnas i nytt fönster
Försäkringskassan har också ett regeringsuppdrag att erbjuda säker, statlig it-drift till andra myndigheter genom att samverka och ansluta dem till paketerade driftstjänster inom it-arbetsplats, Basinfrastruktur och Applikation. Denna annons riktar sig till dig som vill arbeta i detta uppdrag och vill bidra till vidareutveckling av verksamheten kring det.
Kundrelationer, Myndighetssamverkan, Tekniska lösningar och tjänster
Enheten ITPBV är en nystartad enhet som ska etableras med personal och kompetens för att jobba med drift och uppdrag inom Samordnad och säker, statlig IT-drift. Fokus kommer att vara användarnära och helhetsövergripande tekniska lösningar och problem. Enheten ska agera mellanhand mellan en ansluten myndighets samverkansgränssnitt och Försäkringskassans standarddrift inom ITP.
Som Technical Account Manager (Tekniskt kundansvarig) arbetar du dagligen med de myndigheter som är anslutna till Föräkringskassans driftsjänster och du har mycket kundkontakt. Du ingår i kundteam som tillsammans ansvarar för relationen och samverkan på strategisk, taktisk och operativ nivå. Du ansvarar för de tekniska frågorna i kundteamet och förstår vad driftstjänsterna erbjuder och hur de fungerar. Du har förmågan att på kort tid sätta dig in i och ta dig an en ansluten myndighets behov och i dialog med myndigheten och med den levererande driftsverksamheten på Försäkringskassan, omsätta dessa behov till lösningsförslag. Du bidrar proaktivt till förbättringar i Försäkringskassans it-tjänster till anslutna myndigheter.
Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
- har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
- har förmågan att sätta dig in i olika problemställningar, är lösningsfokuserad och ser till helheten
- har god organisatorisk förståelse och kan omsätta denna i verksamheten
- har arbetat som säljstöd eller i andra roller liknande Technical Account Manager inom teknisk it-infrastruktur
- agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
- samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
- har god kommunikativ förmåga
- har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift.
Det är meriterande om du
- har arbetat som lösningsarkitekt inom it-infrastruktur, datacenter eller motsvarande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. Placeringsort: Sundsvall eller Östersund.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Nicklas Forsström, 010-114 76 18 (för frågor om tjänsten), HR-specialist: Mats Törngren, tel 010- 113 44 13, mats.torngren@fk.se (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Peter Lampinen, Saco-S Magnus Eggers, Seko Eliza Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 4/6, 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.