Handläggare till Försäkringskassan Kundmöte i Göteborg
- Placeringsort
- Göteborg
- Diarienummer
- FK 2024/025334
Logga in och sök jobbet Öppnas i nytt fönster
Kundkontakt, telefoni och service
Som handläggare med inriktning Språkmöte har du ett viktigt uppdrag, du är nämligen ofta medborgarens första kontakt med Försäkringskassan och bidrar på så vis till att förstärka förtroendet för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi på Språkmöte svarar på frågor som gäller hela den svenska socialförsäkringen vilken innefattar drygt 50 olika förmåner. Du informerar och kommunicerar över telefon med individer på svenska, engelska och gärna ett tredje språk.
Mestadels av din totala arbetstid kommer du tala i telefon med våra kunder eftersom vi är en telefonkundtjänst. Tjänsten innebär inkommande och utgående samtal på kundtjänst. Du besvarar också frågor via epost.
Du hjälper individer att identifiera sina behov och ge dem allmän och specifik information via telefon. En viktig del av ditt uppdrag är att informera och ge support i våra självbetjäningstjänster och skapa förutsättningar för medborgarna för att de självständigt ska kunna sköta sina ärenden. Du behöver vara en van datoranvändare och kunna hantera ett omfattande informationsflöde för att kunna möta kundernas olika behov. Detta kräver att du effektivt kan hämta information från olika webbsidor och system samtidigt som du har kunden i telefonen.
Vi söker dig som:
- har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift i svenska & engelska samt har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
- som tycker om att ge effektiv service med ett gott bemötande och hög kvalitet
- har mycket god förmåga att hantera ett omfattande informationsflöde för att kunna möta den enskildes behov
- har en mycket god förmåga att använda datorn som arbetsverktyg
- tar ansvar för att nå goda resultat och har förmåga att ställa om utifrån verksamhetens behov
- har en god pedagogisk förmåga
- förstår och värdesätter människors olikheter.
Det är meriterande om du:
- utöver svenska och engelska har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift i ett eller flera av följande språk: arabiska, finska, somaliska eller tigrinja
- har erfarenhet av och trivs med möten över telefon
- har erfarenhet av att jobba teambaserat och arbeta mot gemensamma mål
- har erfarenhet av att ha kundmöten eller andra möten med människor med deras behov som utgångspunkt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Arbetstiden är på vardagar mellan 08:00-16:27. Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska test kan komma att användas i denna rekrytering.
Vi kommer att ha ett obligatoriskt rekryteringsseminarium den 14 januari 2025 för dem som går vidare efter arbetspsykologiska tester. Under seminariet utförs både skriftliga och muntliga språktester på samtliga språk och ni kommer att få information om verksamheten och uppdraget.
Fysiska intervjuer hålls på kontoret Tändstickan i Göteborg. Mer information skickas till dem som går vidare i rekryteringsprocessen. Intervjuer kommer att hållas från den 21 januari 2025 - 28 januari 2025.
Kontakt
Rekryterande chef: Labinot Aziraj, 010-119 78 53 och Veronica Gillmor, 010-119 52 17 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carin-Maria Dahlberg 010-113 10 47 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Ebtehal Alemam, 010-113 10 56, SACO-S: Emma Rangdal, 010–1134600, Seko: Johanna Grundström, 010–1153044.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 13 december 2024. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till BankID kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.