Enligt avtalet för tjänsten är det anslutande part (kommun och socialtjänsten) som ansvara för första linjens support till och utbildning av användare medan leverantör av SSBTEK ansvarar för andra linjens support samt generell information om Tjänsten. För tjänsten skiljs på verksamhetsfrågor (innehåll i tjänsten) och tekniska frågor/ felanmälan. Nedan beskrivs de olika processerna.
FAQ
En FAQ har tagits fram för tjänsten. FAQ kommer löpande att förvaltas och utvecklas.
FAQ nås på följande sida
Verksamhetsfrågor
Verksamhetsfrågor kopplade till tjänsten ansvarar SKRL för.
Digital tjänst för ekonomiskt bistånd, SSBTEK (www.skl.se)
Har du sedan frågor kring informationen i tjänsten var god kontakta respektive informationsägare och deras kundtjänst.
A-kassorna
Se respektive a-kassa
sverigesakassor.se
Arbetsförmedlingen
Telefon 0771 - 416 416
arbetsformedlingen.se
Bastjänst: AFLI,
arbetsformedlingen.se/afli
Centrala Studiestödsnämnden
Kundstöd, telefon 0771 – 276 000
csn.se
Bastjänst: Kommunfråga
SSBTEK – Sammansatt bastjänst ekonomisk bistånd (csn.se)
Försäkringskassan
Kundcenter för partner, telefon 0771 - 17 90 00
forsakringskassan.se
Bastjänst: LEFI Online,
LEFI Online
Migrationsverket
Migrationsverkets växel, 0771-235 235 och välj alternativ 2 för att komma till Kundtjänst
Pensionsmyndigheten
Kundservice, telefon 0771 – 776 776
pensionsmyndigheten.se
Bastjänst: LEFI Online,
LEFI Online
Skatteverket
Skatteupplysningen, telefon 0771 – 567 567
skatteverket.se
Bastjänst: Beskattningsuppgifter
skatteverket.se
Transportstyrelsen
Kundtjänst, 0771-141516
transportstyrelsen.se
Tekniska fel/problem
För teknisk information av tjänsten se sidan
Teknisk beskrivning av tjänsten
Har du sedan tekniska frågor om tjänsten SSBTEK eller vill göra en felanmälan, kontakta Försäkringskassans Kundcenter för partner, telefon 0771 - 17 90 00.
Beskrivning av supportflöden
För mer information
Allmän beskrivning av Tjänsten