SSBTEK (sammansatt bastjänst ekonomisk bistånd)

SSBTEK är en digital tjänst som bidrar till en säker, effektiv och förenklad handläggning av ärenden inom ekonomiskt bistånd. Genom tjänsten kan handläggare inom socialtjänstens verksamhetsområde ekonomiskt bistånd få utlämnat information från a-kassorna, Arbetsförmedlingen, CSN, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. 

Sveriges Kommuner och Landsting äger tjänsten medan Försäkringskassan ansvarar för teknisk förvaltning och drift av tjänsten.

Information om och anslutning till tjänsten

För mer information om tjänsten samt hur man ansluter sig till tjänsten se sidan Digital tjänst för ekonomiskt bistånd, SSBTEK (www.skl.se)

Kontakt

För allmänna tekniska frågor kring tjänsten såsom anslutning, felanmälan osv, se sidan Användarstöd/Support

För övergripande tekniska frågor inför anslutning kontakta:

Markus Bill
010 116 90 42
markus.bill@forsakringskassan.se

 

 Följ flödet

Du kan prenumerera på allt aktuellt via RSS-flöden. Nedan kan du designa ditt egna flöde.