Ring kundcenter
Ring kundcenter för att få information, hjälp i ditt ärende och hjälp med att använda Mina sidor.
Telefonnummer
När du ringer till oss kan du identifiera dig med bank‑id eller mobilt bank‑id. Då vet vi att det är du som ringer och kan lättare hjälpa dig om du har frågor om ditt personliga ärende.
Öppettider för kundcenter
Måndag–fredag: 8–16
Lördag–söndag: stängt
Helgdag: stängt
Frågor och svar
-
Det du säger när du beskriver vad samtalet handlar om i talsvaret spelas in. Det är för att vi ska kunna förbättra röststyrningen i vårt talsvar. Vi spelar inte in ditt samtal med handläggaren.
-
Det är enklast att komma fram direkt på morgonen. Då är de oftast inga köer alls.
-
När du ringer får du beskriva vad din fråga gäller. Säg namnet på den ersättning du söker eller det ärende du vill ha hjälp med. Till exempel ”utbetalning av föräldrapenning”, ”jag är sjuk” eller "jag vill ansöka om bostadsbidrag”. Du kan prata precis som vanligt men tänk på att höga bakgrundsljud kan störa. Du kommer alltid att kopplas fram till en handläggare även om talsvaret inte lyckas förstå exakt vad du vill.
-
Nej. I dagsläget är det inte möjligt att få ett erbjudande om att vi kan ringa upp dig när det är kö hos oss.
-
Kostnaden att ringa oss varierar beroende på vilken operatör du ringer från.
-
Ja, du kan faxa på 010-115 32 05.
-
Ja, det kan du.
-
Du som är egenföretagare och har frågor kring ditt egna försäkringsskydd, till exempel föräldrapenning, VAB eller sjukpenning, kan få hjälp av en handläggare med inriktning på just dessa frågor.
Ring kundcenter för partner på 0771‑17 90 00 och säg i talsvaret att du är företagare så hamnar du rätt.
-
Du ringer +46 771 524 524.
-
Om du jobbar som ombud för en privatperson och har en fråga till oss vänder du dig till vårt kundcenter för privatpersoner. Du når oss på 0771-524 524.