Försäkringskassans logotyp
Logga in
Tänk på att...

Din webbläsare är av en äldre modell. Det innebär att du kanske inte kan använda alla funktioner på webbplatsen. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en nyare version.

Kontakta oss via bildtelefon, texttelefon eller teletal

Du som har en funktionsnedsättning eller som har behov av stöd eller hjälp vid telefonsamtal kan ringa oss med hjälp av bildtelefon, texttelefon eller Teletal.

Teletal

Teletal är en kostnadsfri och personlig tjänst för alla som behöver hjälp och stöd vid telefonsamtal. En tolk är med dig i samtalet och hjälper dig bland annat med att komma rätt i växeln, tolka otydligt tal och svåra ord i samtalet eller att anteckna vad som sägs. Det fungerar som ett trepartssamtal och du kan ringa med din vanliga telefon. Teletal hjälper enbart till med att tolka på svenska.

Teletal (teletal.se)länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Bildtelefon

Om du har bildtelefon och använder svenskt teckenspråk kan du kontakta Försäkringskassan via tolk och bildtelefoni.net.

SIP: tolk@tolk.sip.nu
Webbapp: kund.bildtelefoni.netlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Bildtelefoni (bildtelefoni.net)länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Texttelefon

Om du vill använda förmedlingstjänsten för texttelefoni kontaktar du Försäkringskassan via nummer 020‑600 600.

Texttelefon (texttelefoni.se)länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Senast uppdaterad