Personligt webbmöte
Personligt webbmöte gör det möjligt för dig att få personlig hjälp när du är inne på Mina sidor eller om du har problem att logga in på Mina sidor. Du kopplas ihop med en handläggare från ett av våra kundcenter som hjälper dig direkt.
Hur fungerar det?
- Erbjudande om personligt webbmöte kommer upp automatiskt på de sidor där tjänsten finns tillgänglig via en banner.
- Om du tackar ja till erbjudandet kopplas en skärmspegling upp så att du och handläggaren delar vy (det är bara Försäkringskassans webbplats ni kan se tillsammans).
- Därefter kan du prata med handläggaren genom en chatt eller ett videosamtal, och handläggaren kan visa hur du ska fylla i uppgifterna i tjänsten.
Om du väljer att starta ett videosamtal med Försäkringskassan får du en mer personlig kontakt med handläggaren. Du kan se vem du pratar med och om du har en egen webbkamera kan vår handläggare också se dig.
Öppettider
Personligt webbmöte öppnar samma tid som vårt kundcenter och stänger en halvtimme innan kundcenter stängs. Är många inne på sidan samtidigt som dig blir du placerad i kö.
Säkerhet och sekretess
Försäkringskassan sparar inte någonting av samtalet. Videomötet är enbart tillgängligt via så kallad streaming och spelas inte in och sparas således inte.
Tekniska krav
Om du väljer att chatta med video behöver du en webbkamera för att handläggaren ska kunna se dig.