Webbinnehållsvisning (JSR 286)

�tg�rder
L�ser in...

Skicka e-post

Du kan skicka e-post till oss. Använd formuläret på den här sidan. 

Vad kan jag få svar på via e-post?

Du kan få svar på allmänna frågor via e-post. Till exempel frågor som rör hur en viss förmån fungerar och hur du gör för att ansöka. Du kan även få hjälp om du har tekniska problem med e-tjänsterna.

Kan jag få svar på frågor om mitt ärende?

Nej. Det beror på att vi inte på ett säkert sätt kan ge information som rör personliga uppgifter via e-post.

Om du har frågor om ditt ärende kan du istället logga in på Mina sidor. Där kan du bland annat se när pengarna kommer, om beslut har tagits eller ändra ditt kontonummer. Du kan även ringa kundcenter på 0771- 524 524 om du vill ställa frågor som rör ditt ärende.

Logga in på Mina sidor

Hur lång tid tar det innan jag får svar?

Vi svarar inom 2 dagar.
Om vi inte kan svara på din fråga via e-post försöker vi istället att ringa dig om du har lämnat ditt telefonnummer. Vi ringer under samma tider som Kundcenter har öppet så det kan hända att vi ringer även under kvällar och helger.

Inskickad e-post är allmän handling.

E-post som du skickar till Försäkringskassan blir en allmän handling. Det innebär att meddelandet kan vara offentligt, vilket i sin tur innebär att någon på begäran har rätt att ta del av informationen. Känsliga uppgifter om dig i dina ärenden skyddas dock normalt av sekretess. Det går även att skicka e-post till oss på kundcenter@forsakringskassan.se.

Obligatoriska uppgifter