Tänk på att...
Din webbläsare är av en äldre modell. Det innebär att du kanske inte kan använda alla funktioner på webbplatsen. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en nyare version.

Välj hur inloggningen ska se ut. "Hem" visar dropdown-listan

Logga in Arbetsgivare Actions
Loading...

Anslutning och behörighet

För att kunna använda e-tjänsterna för arbetsgivaren behöver ditt företag vara anslutet till Försäkringskassans e-tjänster och du som ska logga in behöver ha fått behörighet som användare. Behörigheten får du av din arbetsgivare.

1. Arbetsgivaren ansöker om anslutning till e-tjänsterna
I samband med anslutningen får arbetsgivaren registrera en person som blir behörighetsadministratör.
Anslut företaget och registrera en behörighetsadministratör

2. Behörighetsadministratören loggar in med e-legitimation
Den person som har fått behörighet av arbetsgivaren loggar in med sin personliga e-legitimation.

3. Behörighetsadministratören kan registrera fler behöriga användare
Behörighetsadministratören kan ge fler medarbetare på företaget behörighet till e-tjänsterna.

Om du inte kan logga in fast att du vet att ditt företag är anslutet till e-tjänsterna ska du kontakta behörighetsadministratören på ditt företag. Han eller hon kan registrera dig som en behörig användare.

Om e-tjänsterna för arbetsgivare

Se vilka e-tjänster som finns för arbetsgivare