Försäkringskassans logotyp
Logga in
Tänk på att...

Din webbläsare är av en äldre modell. Det innebär att du kanske inte kan använda alla funktioner på webbplatsen. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en nyare version.

Användarstöd för LEFI Online

Här hittar du information och användarstöd kring tjänsten. För mer detaljerad information om tjänsten finns på sidan Beskrivning av tjänsten.

LEFI Online står för leverera förmånsinformation. LEFI Online innehåller person- och förmånsinformation från Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten. Målgruppen är externa partner som har behov och rätt att få utlämnat person- och förmånsinformation från Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten.

LEFI Online har två olika gränssnitt:

System till system-gränssnitt (för användande parter med eget användargränssnitt och system, som har behov av att ställa ett större antal frågor per dag)

Webbgränssnitt (för användande parter som har behov av att ställa ett mindre antal frågor per dag, eller som ett komplement till system till system-gränssnittet)

Maskin-maskin tjänst

Användarstöd för LEFI Online via maskin-maskin tjänst tillhandahålls av din systemleverantör.

Webbtjänst

Den här filmen vänder sig till dig som är handläggare på försäkringsbolag, kommuner, myndigheter eller andra intressenter som vill använda sig av IT-tjänsten LEFI Onlines webbtjänst.

Användarhandledningen visar hur du får utlämnat person- och förmånsuppgifter för en enskild via LEFI Onlines webbtjänst.

Så använder du LEFI Onlines webbtjänst

4 minuter

Den här filmen vänder sig till dig som är handläggare på försäkringsbolag, kommuner, myndigheter eller andra intressenter som vill använda sig av IT-tjänsten LEFI Onlines webbtjänst. Användarhandledningen visar hur du får utlämnat person- och förmånsuppgifter för en enskild via LEFI Onlines webbtjänst.

Innehåll i tjänsten

För information om innehållet i tjänsten se sidan Beskrivning av tjänsten och dokumentet Beskrivning av person- och förmånsinformation.

Tekniska frågor

  • Användaren ska i första hand kontakta sin lokala it-support.
  • I andra hand kontaktas Försäkringskassans Kundcenter för partner på telefonnummer 0771‑17 90 00

Verksamhetsfrågor

Kontakta Försäkringskassans Kundcenter för partner på telefonnummer 0771‑17 90 00.

Senast uppdaterad