Tänk på att...
Din webbläsare är av en äldre modell. Det innebär att du kanske inte kan använda alla funktioner på webbplatsen. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en nyare version.

Vanliga frågor och svar

Inloggning

Du behöver kontrollera att din webbläsare accepterar tredjeparts cookies. Gör något av nedanstående beroende på vad du använder för webbläsare:

Internet Explorer

  1. Klicka på kugghjulet längst upp till höger i webbläsaren.
  2. Klicka på Internetalternativ.
  3. Klicka på fliken Sekretess och klicka på Avancerat.
  4. Bocka i Acceptera cookie från tredje part.

Google Chrome

  1. Klicka på de tre prickarna längst upp till höger i webbläsaren.
  2. Klicka på Inställningar.
  3. Klicka på Sekretess och säkerhet i den vänstra fliken.
  4. Klicka på Webbplatsinställningar.
  5. Klicka på Cookies och webbplatsdata.
  6. Bocka ur Blockera cookies från tredje part.

Firefox

  1. Klicka på de tre linjerna längst upp till höger i webbläsaren.
  2. Klicka på Inställningar.
  3. Klicka på Sekretess & säkerhet.
  4. Under Webbläsarintegritet välj Anpassad.
  5. Bocka ur "kakor."
  • Börja med att uppdatera sidan genom att trycka på ctrl och F5 om du använder Internet explorer som webbläsare eller Shift och F5 om du använder annan webbläsare.
  • Rensa bort tillfälliga filer och cookies i din webbläsare. Det gör du på följande sätt (klicka på länkarna nedan beroende på vilken webbläsare du använder)
    • Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari
  • Om du har en e-legitimation från Telia eller ICA-banken kan du testa den.
  • Om din e-legitimation från Telia eller ICA-banken inte fungerar på testsidan behöver du kontakta utfärdaren för att få hjälp med felsökningen. Fungerar det på testsidan men inte på Försäkringskassans hemsida kan du skicka in en felanmälan och få hjälp av vår tekniska support. 

Testa din e-legitimation

E-legitimation (telia.se)

För att kunna logga in på Mina Sidor behöver du ha ett svenskt personnummer. Du kan inte logga in med ett samordningsnummer eftersom samordningsnummer är ett tillfälligt personnummer.

Vänligen kontakta Försäkringskassan på 0771 - 524 524. Handläggare kan skicka en pappersblankett till dig, som du kan göra din ansökan på.

  • Börja med att kontrollera om din e-legitimation fungerar.

    Testa ditt BankID (bankid.com)

  • Kontrollera att du har senaste versionen av BankID/Mobilt BankID installerad på din dator/mobil.
  • Om ditt BankID inte fungerar på testsidan behöver du kontakta utfärdaren för att få hjälp med felsökning. Om testet visar att det inte är något fel på ditt BankID kan du göra en felanmälan till oss och få hjälp av vår tekniska support.

Försäkringskassan har skapat en film som visar hur du gör.

Så här loggar du in på Mina sidor med BankID (youtube.com)