På forsakringskassan.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera så bra som möjligt för dig. Vi använder också kakor för webbanalys för att göra webbplatsen bättre.
Din webbläsare är av en äldre modell. Det innebär att du kanske inte kan använda alla funktioner på webbplatsen. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en nyare version.
Börja med att uppdatera sidan genom att trycka på ctrl och F5 om du använder Internet explorer som webbläsare eller Shift och F5 om du använder annan webbläsare.
Rensa bort tillfälliga filer och cookies i din webbläsare. Det gör du på följande sätt (klicka på länkarna nedan beroende på vilken webbläsare du använder)
Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari
Om du har en e-legitimation från Telia eller ICA-banken kan du testa den.
Om din e-legitimation från Telia eller ICA-banken inte fungerar på testsidan behöver du kontakta utfärdaren för att få hjälp med felsökningen. Fungerar det på testsidan men inte på Försäkringskassans hemsida kan du skicka in en felanmälan och få hjälp av vår tekniska support.
För att kunna logga in på Mina Sidor behöver du ha ett svenskt personnummer. Du kan inte logga in med ett samordningsnummer eftersom samordningsnummer är ett tillfälligt personnummer.
Vänligen kontakta Försäkringskassan på 0771 - 524 524. Handläggare kan skicka en pappersblankett till dig, som du kan göra din ansökan på.
Kontrollera att du har senaste versionen av BankID/Mobilt BankID installerad på din dator/mobil.
Om ditt BankID inte fungerar på testsidan behöver du kontakta utfärdaren för att få hjälp med felsökning. Om testet visar att det inte är något fel på ditt BankID kan du göra en felanmälan till oss och få hjälp av vår tekniska support.