Tänk på att...
Din webbläsare är av en äldre modell. Det innebär att du kanske inte kan använda alla funktioner på webbplatsen. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en nyare version.

Ring kundcenter

driftsmeddelande_innehallsmallobjekt Actions
Loading...
Text Ring kundcenter Actions
Loading...

Ring kundcenter för att få information, hjälp i ditt ärende och hjälp med att använda Mina sidor.

Telefonnummer 

0771-524 524

Öppettider

Måndag-fredag: 816
Lördag-söndag: Stängt   
Dag före helgdag: 812

Avvikande öppettider 2017  

Vanliga frågor

  • Information i ditt ärende
  • Viss handläggning
  • Fylla i blanketter
  • Allmän försäkringsinformation
  • Hjälp att använda våra e-tjänster

Det är enklast att komma fram direkt på morgonen. Då är de oftast inga köer alls.  Du får alltid veta den beräknade väntetiden när du ringer.

När du ringer får du beskriva vad din fråga gäller. Säg namnet på den ersättning du söker eller det ärende du vill ha hjälp med. Till exempel ”utbetalning av föräldrapenning”, ”jag är sjuk” eller "jag vill ansöka om bostadsbidrag”. Du kan prata precis som vanligt men tänk på att höga bakgrundsljud kan störa. Du kommer alltid att kopplas fram till en handläggare även om talsvaret inte lyckas förstå exakt vad du vill.

Ja. Om du ringer dagtid på en vardag och det är kö får du ett erbjudande om att vi istället kan ringa upp dig. Du behåller din plats i kön. När handläggaren ringer upp är vårt nummer dolt.

Kostnaden att ringa oss varierar beroende på vilken operatör du ringer från. 

Ja, du kan faxa på 010-11 53 205. Faxen är bemannad vardagar 8-16.

Ja, det kan du. 

Teletal

Teletal är en kostnadsfri och personlig tjänst för personer med funktionsnedsättning. Tjänsten innebär att en tolk, som kan tolka svårförstått tal, tolkar eller ger stöd i form av förtydligande, minnesstöd eller anteckningshjälp under telefonsamtal. Samtalen rings med en vanlig telefon och genomförs som ett trepartssamtal. Använd Teletal.

Bildtelefon

Om du har bildtelefon kan du kontakta Försäkringskassan genom den.
3G: 020 00 33
ISDN: 020–28 00 10
SIP: tolk@tolk.sip.mu

Texttelefon

Om du vill använda förmedlingstjänsten för texttelefoni kontaktar du Försäkringskassan via nummer 020-600 600.

 

Du som är egenföretagare och har frågor kring ditt egna försäkringsskydd, till exempel föräldrapenning, VAB eller sjukpenning, kan få hjälp av en handläggare med inriktning på just dessa frågor.

Ring kundcenter för partner på 0771-17 90 00 och säg i talsvaret att du är företagare så hamnar du rätt.

Du ringer +46 771 524 524.

relaterade_lankar_kc_privat_ring_oss Actions
Loading...

Relaterade länkar

När kommer pengarna?

banner_bild_speglad_flyttatillsverige_ringkundcenter_startsidan_boka_samtal_flera_sprak Actions
Loading...
Vi talar ditt språk. Boka samtal här! Schedule a meeting in your language.