Har du fått inbjudan att delta i en kundundersökning från Försäkringskassan?
Just nu skickar Försäkringskassan ut enkäter till personer som har haft kontakt med oss under det senaste året. Vi vill gärna få hjälp med att förbättra vår service. Det är helt frivilligt att besvara enkäten. Den har ingen koppling till annan kontakt du har med Försäkringskassan.
Svara enkelt på webben
Den som vill och har möjlighet kan besvara enkäten på webben. Du kan besvara den på svenska, engelska eller arabiska. Du kan skicka in dina svar på webben ända till den 31 maj.
Kundundersökningen Länk till annan webbplats.
Du kommer att behöva ange det användarnamn och lösenord som har skickats till dig.
Vilka får enkäten?
Enkäten skickas till ett slumpmässigt urval av personer som har fått utbetalningar eller beslut från Försäkringskassan under andra halvåret 2024. Informationen hämtas i våra register.
Varför får du påminnelser?
För att få tillförlitliga resultat vill vi gärna ha in många svar. Därför skickar vi påminnelser. Om du inte vill svara kan du bara ignorera påminnelserna. Om du får en påminnelse fastän du redan har svarat, är det för att vi inte hann avbryta utskicket.
Vad gör vi med resultaten?
Vi bearbetar svaren maskinellt tillsammans med uppgifter som finns i våra register. På så vis blir enkäten kortare.
Vi sammanställer resultaten på gruppnivå, vilket innebär att ingen koppling kan göras till enskilda individer. Dina svar kan inte användas i Försäkringskassans handläggning eller i kontrollsyfte.
Vill du veta mer?
Har du frågor om enkäten, ring till vårt kundcenter på 0771‑524 524.
Senast uppdaterad