Försäkringskassans logotyp
Logga in
Tänk på att...

Din webbläsare är av en äldre modell. Det innebär att du kanske inte kan använda alla funktioner på webbplatsen. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en nyare version.

Nya öppet­tider i telefonin


Öppet­tiderna i telefonin och utbudet av service på olika språk dras ner successivt med start 1 augusti. Detta till följd av den om­fördelning av resurser som Försäkrings­kassan genomför för att få en ekonomi i balans till slutet av 2024.

Försäkrings­kassan behöver begränsa telefontider och språk­service för att kunna prioritera hand­läggningen av ärenden och utbetalningar av ersättning.

De nya öppet­tiderna minskas successivt under 2023 med start den 1 augusti. Öppet­tiderna kommer vara samma för myndighets­växeln, kundtjänst för privat­personer och kund­tjänst för partners.

Aktuella öppet­tider finns på vår kontakt­sida för partners.

Kontakta kundcenter för partner