Ring oss

Här hittar du telefonnummer till och information om kundcenter för partner.

Telefonnummer

0771-17 90 00

Öppettider kundcenter för partner

Måndag-torsdag: 7–18
Fredag: 7–16

Öppettider kundcenter för partner utland

Måndag-fredag: 8–16

Avvikande öppettider

Avvikande öppettider 2017 (55 kB)pdf öppnas i nytt fönster

Så här gör du för att komma till rätt handläggare

  1. Ring 0771-17 90 00
  2. Säg vilken sorts partner du är. Till exempel ”arbetsgivare”, ”tandvården”, ”sjukvården”, ”försäkringsbolag”, "arbetsförmedlingen” , "företagare" eller ”kommun”.
  3. Du kopplas till rätt handläggare.

Du kan prata precis som vanligt men tänk på att höga bakgrundsljud kan störa. Du kommer alltid att kopplas fram till en handläggare även om talsvaret inte lyckas förstå exakt vad du vill.

Vanliga frågor

Ja. Om du ringer och det är kö får du ett erbjudande om att vi istället kan ringa upp dig. Du behåller din plats i kön. Tänk på att lämna ditt direktnummer. När handläggaren ringer upp är vårt nummer dolt.

Ring +46 771 17 90 00 om du befinner dig utomlands. Om fel uppstår, ring myndighetsväxeln +46 8 7869000.

Vårt faxnummer är 0532-714 90.

Ja. Om du har bildtelefon kan du kontakta Försäkringskassan via:

3G: 020 00 33
ISDN: 020–28 00 10
SIP: tolk@tolk.sip.mu

Ja. Om du vill använda förmedlingstjänsten för texttelefoni kontaktar du Försäkringskassan via nummer 020-600 600.