Tänk på att...
Din webbläsare är av en äldre modell. Det innebär att du kanske inte kan använda alla funktioner på webbplatsen. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en nyare version.

Ring kundcenter för partner

Här hittar du telefonnummer till och information om kundcenter för partner, för dig som är arbetsgivare, partner till Försäkringskassan eller egen företagare.

Telefonnummer

0771-17 90 00

Öppettider kundcenter för partner

Måndag–fredag: 9–15   
Lördag–söndag: stängt
Helgdag: stängt

Öppettider kundcenter för partner utland

Måndag–fredag: 9–15
Lördag–söndag: stängt
Helgdag: stängt

1 januari stängt (Nyårsdagen)

6 januari stängt (Trettondedag jul)

9 april öppet 08.00–12.00 (Skärtorsdagen)

10 april stängt (Långfredagen)

13 april stängt (Annandag påsk)

30 april öppet 09.00–12.00 (Valborgsmässoafton)

1 maj stängt (Första maj)

21 maj stängt (Kristi himmelsfärdsdag)

19 juni stängt (Midsommarafton)

30 oktober öppet 08.00–12.00 (Dag före alla helgons dag)

24 december stängt (Julafton)

25 december stängt (Juldagen)

31 december stängt (Nyårsafton)

 

Så här gör du för att komma till rätt handläggare

  1. Ring 0771-17 90 00
  2. Säg vilken sorts partner du är. Till exempel ”arbetsgivare”, ”tandvården”, ”sjukvården”, ”försäkringsbolag”, "arbetsförmedlingen” , "företagare" eller ”kommun”.
  3. Du kopplas till rätt handläggare.

Du kan prata precis som vanligt men tänk på att höga bakgrundsljud kan störa. Du kommer alltid att kopplas fram till en handläggare även om talsvaret inte lyckas förstå exakt vad du vill.

Andra kontaktvägar

Du kan också kontakta oss via bildtelefoni, teletal och texttelefoni. Telefonnummer och information hittar du här:

Bildtelefon (bildtelefoni.net)

Teletal (teletal.se)

Texttelefoni (texttelefoni.se)

Vanliga frågor

Ja. Om du ringer och det är kö får du ett erbjudande om att vi istället kan ringa upp dig. Du behåller din plats i kön. Tänk på att lämna ditt direktnummer. När handläggaren ringer upp är vårt nummer dolt.

Ring +46 771 17 90 00 om du befinner dig utomlands. Om fel uppstår, ring myndighetsväxeln +46 8 7869000.

Vårt faxnummer är 0532-714 90.

Ja. Om du har bildtelefon kan du kontakta Försäkringskassan via:

3G: 020 00 33
ISDN: 020–28 00 10
SIP: tolk@tolk.sip.mu

Ja. Om du vill använda förmedlingstjänsten för texttelefoni kontaktar du Försäkringskassan via nummer 020-600 600.

Om du jobbar som ombud för en privatperson och har en fråga till oss vänder du dig till vårt kundcenter för privatpersoner. Du når oss på 0771-524 524.