Teknisk information Tandvårdsportalen

Webbläsare

Tandvårsportalen fungerar bäst med Internet Explorer 8, 9 och 10. Har du en nyare version av Internet Explorer kan du behöva ställa in webbläsaren att använda kompabilitetsvyn för att det ska fungera.

Tandvårdsportalen kan fungera med andra webbläsare, men vi har ingen möjlighet att ge något tekniskt stöd vid eventuella problem.

Uppkopplingshastighet

Har du mobiluppkoppling måste du ha minst 3G/4G täckning. Har du fast internetanslutning måste du har minst 1Mbps hastighet för att använda Tandvårdsportalen.

Mobila enheter

Tandvårdsportalen är inte helt anpassad för mobila enheter än. Du kan prova att använda de funktioner du vill, men vi kan inte lova att de fungerar fullt ut.

E-legitimation

För att logga in i Tandvårdsportalen krävs att du har en giltig e-legitimation finns hos utfärdaren av e-legitimation.

Ladda ner en e-legitimation

Om e-legitimation

BankID

Kan du inte logga in med ditt BankID kan du uppdatera BankID säkerhetsprogram på nedanstående länk:
http://install.bankid.com
Gäller det mobilt BankID så kontrollera om det finns någon uppdatering att hämta till BankID-appen.
Testa sedan BankID/e-legitimation genom att gå in på nedanstående länk: http://www.forsakringskassan.se/tandvard/tandvardsportalen/om_e-legitimation
Fungerar inte testet, kontakta supportern som har utfärdat legitimationen.

Om BankID blir godkänt i test men inloggningen till Tandvårdsportalen fortfarande inte fungerar, bör du rensa webbläsarens cacheminne från temporära filer och cookies. Stäng ner alla öppna webbfönster, öppna sedan ett enda nytt fönster i Internet Explorer och klicka på antingen verktyg i menyraden eller det lilla kugghjul som finns längs upp till höger under stängningskrysset. Gå sedan till Internetalternativ, knappen ”ta bort” och bocka i alla rensningsalternativ utom det översta ”spara information om favoritwebbplatser”.

Öppna ett nytt Internet Explorerfönster och prova att logga in.
Fungerar det fortfarande inte, prova en annan webbläsare om möjligt (även om Försäkringskassan inte fullt ut stöder andra webbläsare än Internet Explorer vad gäller Tandvårdsportalen). Det kan fungera att logga in med exempelvis Google Chrome eller Firefox.

 Vanliga frågor

Hur vet jag vilken webbläsare jag har

+

-

För att ta reda på vilken webbläsare du har kan du gå till whatismybrowser.com Försäkringskassan ansvarar inte för innehållet på sidan.

Hur ställer jag in kompabilitetsvyn?

+

-

Klicka på lathunden för att få hjälp att ställa in kompabilitetsvyn.
Lathund

Hur vet jag vilken uppkopplingshastighet jag har.

+

-

bredbandskollen.se kan du kontrollera din uppkopplingshastighet. Försäkringskassan ansvarar inte för innehållet på sidan.

Hur vet jag vilket operativsystem och servicepack jag har?

+

-

För att ta reda på vilket operativsystem och servicepack du har kan du gå till whatismybrowser.com Försäkringskassan ansvarar inte för innehållet på sidan.