Tänk på att...
Din webbläsare är av en äldre modell. Det innebär att du kanske inte kan använda alla funktioner på webbplatsen. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en nyare version.

Lediga jobb

Lediga jobb på Försäkringskassan sorterade efter anställningsort och sista ansökningsdag. Just nu söker vi särskilt systemutvecklare och jurister. Läs mer om alla våra jobb.

Har du frågor?

Har du frågor eller tekniska problem är du välkommen att kontakta HR-Helpdesk på telefon: 0771-52 44 40 eller e-post hr-fragor@forsakringskassan.se

Vill du arbeta på Försäkringskassan i sommar? Vi söker bland annat försäkringshandläggare och försäkringsutredare till våra kontor runt om i landet. Vi publicerar lediga tjänster löpande på denna sida.

Vi söker både dig som nyligen har avslutat en utbildning och dig som fortfarande studerar. För de flesta av våra tjänster behöver du en akademisk utbildning. För några tjänster, till exempel försäkringshandläggare, behöver du gymnasiekompetens. Ansökningskrav och anställningstid kan skilja sig åt mellan olika tjänster. Vi har tyvärr inte möjlighet ta emot spontanansökningar och rekommenderar därför att du tittar på våra lediga jobb och söker de som du är intresserad av. På sidan med lediga jobb kan du även välja att prenumerera på tjänster, du får då ett mail när det publiceras en tjänst som matchar de kriterier som du valt.

 

Om du anser att ett anställningsbeslut är felaktigt och att du själv borde ha fått anställningen, kan du överklaga beslutet skriftligen. För att få anställningen genom att överklaga måste du kunna visa att du själv är skickligare för den aktuella anställningen än den som först fick den.

I överklagandet ska följande uppgifter finnas med:

  • vilken anställning det gäller
  • diarienummer
  • varför du anser att du borde ha fått anställningen.

Ditt överklagande sänder du till:

HR-avdelningen
Bemanning och rekrytering 1
Försäkringskassan
103 51 Stockholm

Märk ditt kuvert med ”Överklagan"

Vi sänder ditt överklagande vidare till Statens Överklagandenämnd för prövning.

För att ditt ärende ska prövas måste ditt överklagande ha kommit in till Försäkringskassan innan beslutet har vunnit laga kraft, det vill säga inom tre veckor från den dag beslutet om anställning anslogs på Försäkringskassans huvudkontors anslagstavla, vid receptionen på LM Ericssons väg 30 i Hägersten. Kontakta HR Helpdesk, telefon: 0771-52 44 40 eller e-post om du vill få anslaget för kännedom.

hr-fragor@forsakringskassan.se