Personligt webbmöte
Personligt webbmöte gör det möjligt för dig att få personlig hjälp när du är inne på Mina sidor eller om du har problem att logga in på Mina sidor. Du kopplas ihop med en handläggare från ett av våra kundcenter som hjälper dig direkt.
Vad är personligt webbmöte?
Personligt webbmöte gör det möjligt att få personlig hjälp inne på e-tjänsten ”Mina sidor”. I korthet innebär tjänsten att kund och medarbetare kan mötas och samarbeta via så kallad skärmspegling, chatt och video.
Personligt webbmöte öppnas automatiskt på de sidor på webbplatsen där det finns tillgängligt.
Hur fungerar det?
- Erbjudande om personligt webbmöte kommer upp automatiskt på de sidor där tjänsten finns tillgänglig via en banner
- Om du tackar ja till erbjudandet kopplas en skärmspegling upp så att du och handläggaren delar vy (det är bara Försäkringskassans webbplats ni kan se tillsammans).
- Därefter får du support via en chatt eller genom ett videosamtal och genom att handläggaren kan visa dig hur du fyller i uppgifterna korrekt i blanketten du har öppen på din skärm.
Om du väljer att starta ett videosamtal med Försäkringskassan får du en mer personlig kontakt med handläggaren. Du kan se vem du pratar med och om du har en egen webbkamera kan vår handläggare också se dig.
Öppettider
Personligt webbmöte öppnar samma tid som vårt kundcenter och stänger en halvtimme innan kundcenter stängs. Är många inne på sidan samtidigt som dig blir du placerad i kö.
Säkerhet och sekretess
Försäkringskassan sparar inte någonting av samtalet. Videomötet är enbart tillgängligt via så kallad streaming och spelas inte in och sparas således inte.
Tekniska krav
Om du väljer att chatta med video behöver du en webbkamera för att handläggaren ska kunna se dig.