Tänk på att...
Din webbläsare är av en äldre modell. Det innebär att du kanske inte kan använda alla funktioner på webbplatsen. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en nyare version.

Kundcenter för privatpersoner

Ring kundcenter

Information om kundcenter samt vanliga frågor och svar för dig som ringer oss.

Kundcenter: 0771-524 524
Öppettider kundcenter:
Måndag–fredag: 8–16
Lördag–söndag: stängt
Helgdag: stängt

Skicka medicinska underlag till oss

Här hittar du adressen dit du ska skicka intyg, till exempel intyg om graviditet, läkarintyg och arbetsgivarintyg.

Kontakta oss via bildtelefon, texttelefon eller Teletal

Du som har en funktionsnedsättning eller som har behov av stöd eller hjälp vid telefonsamtal kan ringa oss med hjälp av bildtelefon, texttelefon eller Teletal.

Prata med en handläggare på ditt språk

Här kan du prata med en handläggare på ditt språk.

Fråga oss på kundforum

Här kan du ställa generella frågor om ersättningar från Försäkringskassan och få svar på engelska, spanska, finska och polska.

Fråga oss i sociala medier

Här hittar du oss i sociala medier, till exempel på Facebook.

Skicka allmänna frågor via e-post

Här hittar du ett e-postformulär om du vill mejla till oss.

Personligt webbmöte

Information om personligt webbmöte – ett sätt att få hjälp av en handläggare direkt i din dator.

Besök servicekontor

Här hittar du adresser till servicekontor.

Om du misstänker felaktiga utbetalningar eller bidragsbrott

Du kan anmäla till oss om du misstänker att en person eller ett företag får ersättning som hen eller de inte har rätt till.