Ringa oss

Hur nöjda är ni med vår service i Kundcenter?

Här hittar du telefonnummer till och information om kundcenter för partner. Även du som är företagare och har ett ärende som rör dig personligen kan ringa hit.

Vi använder röststyrt talsvar - så här funkar det

  1. Ring 0771-17 90 00
  2. Säg vilken sorts partner du är. Till exempel ”arbetsgivare”. ”företagare”, ”tandvården”, ”sjukvården”, ”försäkringsbolag”, "arbetsförmedlingen” eller ”kommun”.
  3. Du kopplas till rätt handläggare.

 

Du kan prata precis som vanligt men tänk på att höga bakgrundsljud kan störa. Du kommer alltid att kopplas fram till en handläggare även om tjänsten inte lyckas förstå exakt vad du vill.

Kan ni ringa upp mig?

Ja. Om du ringer och det är kö får du ett erbjudande om att vi istället kan ringa upp dig. Du behåller din plats i kön. Tänk på att lämna ditt direktnummer. När handläggaren ringer upp är vårt nummer dolt.

Kundcenter för partner

Måndag-torsdag: 7-18
Fredag: 7-16

Kundcenter för partner utland

Måndag-fredag: 8-16

Avvikande öppettider

Avvikande öppettider i Kundcenter 2016

Om du ringer från utlandet

Ring +46 771 17 90 00. 

Om fel uppstår, ring myndighetsväxeln +46 8 7869000.

Faxa oss

Faxnummer:  0532-714 90

Bildtelefon

Om du har bildtelefon kan du kontakta Försäkringskassan via: 
3G: 020 00 33
ISDN: 020–28 00 10
SIP: tolk@tolk.sip.mu

Texttelefon

Om du vill använda förmedlingstjänsten för texttelefoni kontaktar du Försäkringskassan via nummer 020-600 600.