Tänk på att...
Din webbläsare är av en äldre modell. Det innebär att du kanske inte kan använda alla funktioner på webbplatsen. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en nyare version.

Två miljoner besökare – nu med ökad tillgänglighet

21 januari 2020

Över två miljoner unika användare har använt ersättningskollen.se sedan starten 2014. Den har nu tillgänglighetsanpassats och är lättare att använda för fler.

På ersättningskollen.se har Försäkringskassan, AFA Försäkring och Svensk Försäkring sedan 2014 gjort det möjligt att på ett enkelt sätt ta reda på hur mycket pengar man kan få om man blir sjuk, råkar ut för ett olycksfall eller en arbetsskada. Sedan starten har två miljoner unika användare nyttjat tjänsten, som nu i enlighet med EU:s tillgänglighetsdirektiv arbetats om för att bli tillgänglig även för dem med olika tillfälliga eller permanenta funktionsvariationer.

– Ju fler som har kännedom om sina rättigheter inom sjuk- och arbetsskadeförsäkringen, desto bättre, menar Monica Sjögerud, områdeschef inom sjukförsäkringen på Försäkringskassan. Förutom att ha koll på ersättningen, får du reda på hur du ska agera och vart du kan vända dig om något händer dig.

Ersättningskollen är ett enkelt och unikt webbverktyg som ger en samlad bild över försäkringsskyddet om man skulle bli långvarigt sjuk eller råka ut för en arbetsskada.

Ersattningskollen (ersattningskollen.se)

Presskontakt

Försäkringskassan: 010-116 98 88

Svensk Försäkring: 08-522 785 30

AFA Försäkring: 070-815 49 05

Tillbaka till pressmeddelanden