Försäkringskassans logotyp
Logga in
Tänk på att...

Din webbläsare är av en äldre modell. Det innebär att du kanske inte kan använda alla funktioner på webbplatsen. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en nyare version.

Har du fått inbjudan att delta i en kundundersökning från Försäkringskassan?

 

In order to improve our services, we send out a survey every year to people who havebeen in contact with us. Answering the survey is entirely optional, but if you have received this survey we would be very grateful for your answer. The survey is in no way linked to any other contact you have with Försäkringskassan.

Online you can answer in English or Arabic

If you want to answer online, you can do this in English, Arabic or Swedish. You can participate in the online survey until the 31 of May.

Klick here to open the survey, opens in another window. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

You will need the username and password that have been sent to you.

Who is invited?

We send the survey to a randomised sample of persons that applied for benefits from Försäkringskassan in the second half of 2023. We use our registers to find this information.

Why do we send remiders?

We want as many as possible to respond to the survey. That way our results become more reliable. I you do not want to answer you can just ignore the reminders. If you already replied, but still got a reminder, it is because we did not have enough time to cancel it.

What do we do with the results?

We process the anwers with information from our registers to make the survey shorter.

All results are aggregated into groups of people. No individual answers can be identified. Your answer can not be used in processing of personal cases or in a controlling purpose.

Do you have more questions?

If you have more questions about the survey, please call our customer service at 0771‑524 524
For information on how to contact us in other languages than English and Swedish, please consult the page below.

Just nu skickar Försäkringskassan ut enkäter till personer som har haft kontakt med oss under det senaste året. Vi vill gärna få hjälp med att förbättra vår service. Det är helt frivilligt att besvara enkäten. Den har ingen koppling till annan kontakt du har med Försäkringskassan.

Svara enkelt på webben

Den som vill och har möjlighet kan besvara enkäten på webben. Du kan besvara den på svenska, engelska eller arabiska. Du kan skicka in dina svar på webben ända till den 31 maj.

Kundundersökningen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Du kommer att behöva ange det användarnamn och lösenord som har skickats till dig.

Vilka får enkäten?

Enkäten skickas till ett slumpmässigt urval av personer som har fått utbetalningar eller beslut från Försäkringskassan under andra halvåret 2023. Informationen hämtas i våra register.

Varför får du påminnelser?

För att få tillförlitliga resultat vill vi gärna ha in många svar. Därför skickar vi påminnelser. Om du inte vill svara kan du bara ignorera påminnelserna. Om du får en påminnelse fastän du redan har svarat, är det för att vi inte hann avbryta utskicket.

Vad gör vi med resultaten?

Vi bearbetar svaren maskinellt tillsammans med uppgifter som finns i våra register. På så vis blir enkäten kortare.

Vi sammanställer resultaten på gruppnivå, vilket innebär att ingen koppling kan göras till enskilda individer. Dina svar kan inte användas i Försäkringskassans handläggning eller i kontrollsyfte.

Vill du veta mer?

Har du frågor om enkäten, ring till vårt kundcenter på 0771-524 524.


Senast uppdaterad